Η ατιμωρησία και η περιφρόνηση της εφαρμογής των κανόνων της Δικαιοσύνης, οδηγούν σε μία κοινωνία απροστάτευτη, στο έλεος των κακοποιών στοιχείων.
Η χώρα μας κλυδωνίζεται και πάλι στο πέλαγος των προβλημάτων και τις αναταράξεις που προκαλεί το πρόσφατο κύμα της οικονομικής κρίσης. Ήδη η χώρα μας δεν προσέφερε μόνον βήμα ανθελληνικής κριτικής στον διεθνή Τύπο, προσέφερε επίσης και έδαφος για κερδοσκοπικά παιχνίδια στο παζάρι του διεθνούς τζόγου αλλά και τη δικαιολογία εφαρμογής αυστηρών μέτρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και για πρώτη φορά μετά το 1893 βρίσκεται στα όρια της χρεοκοπίας.
Η κρίση αυτή αποτελεί το τίμημα της πληρωμής του λαού μας, με το νόμισμα του οποίου, η μία όψη απεικονίζει την αστοχία των χειρισμών της εξουσίας του πρόσφατου παρελθόντος και η άλλη όψη του απεικονίζει την πολιτισμική κρίση της ελληνικής κοινωνίας, ως αποτέλεσμα της κρίσης των θεσμών της τελευταίας 30ετίας.
Δεν θα σχολιάσουμε την προβληματική της πρώτης όψης του νομίσματος, που αφορά τους λανθασμένους χειρισμούς της εξουσίας στο μακροοικονομικό επίπεδο.
Έχει όμως μεγάλη σημασία να αναφερθούμε στην άλλη όψη του νομίσματος, την παθογένεια, στις αιτίες που προκαλούν την οικονομική κρίση, δηλαδή τα φαινόμενα υποβάθμισης και αδράνειας των θεσμών που έχουν ως κοινό παρονομαστή την κρίση της οικονομίας, που είναι και αυτή αποτέλεσμα της αναπαραγωγικής και αντικοινωνικής συμπεριφοράς των πολιτών.
Η συμπεριφορά των πολιτών αντανακλά την κρίση των θεσμών και τον τρόπο λειτουργίας της εξουσίας, κυρίως της εκτελεστικής και της δικαστικής.
Η εκτελεστική εξουσία βαρύνεται με πληθώρα παραβατικών πράξεων και συμπεριφορών, όπως ωφελιμισμός και η ιδιοτέλεια, από τους επίορκους δημόσιους λειτουργούς, που παραδειγματίζουν αρνητικά τους πολίτες, και να αποδιοργανώνουν τον κοινωνικό μας ιστό.
Η δικαστική εξουσία άλλοτε αδρανεί και άλλοτε λειτουργεί επιλεκτικά για να επιβεβαιώσει τη ρήση ότι λειτουργεί σαν τον ιστό της αράχνης που συγκρατεί μόνο τα μικρά έντομα. Η ανομία ανοίγει τον
δρόμο στη διαφθορά, στη βία και την αποδιοργάνωση της κοινωνίας.
Η ατιμωρησία, η περιφρόνηση της εφαρμογής των κανόνων της δικαιοσύνης, οδηγεί σε μια κοινωνία απροστάτευτη στο έλεος των κακοποιών στοιχείων, την οικονομία να παραλύει από το κλείσιμο των δρόμων, τον βανδαλισμό των καταστημάτων, τις καταλήψεις των δημοσίων κτιρίων και η χώρα να παραδίδεται στη μανία εγκληματικών στοιχείων.
Κακουργηματικές πράξεις, όπως η βιαιοπραγία φοιτητών κατά των καθηγητών, οι καταλήψεις των σχολείων και δημοσίων χώρων, που αποτελούν πλέον υπόθεση ρουτίνας, παραμένουν στο απυρόβλητο της δικαιοσύνης.
Η δικαιοσύνη αλλά και η ηγεσία των Πανεπιστημίων ανέχονται τη διάπραξη κακουργηματικών πράξεων από κακοποιά στοιχεία, άσχετα με την πανεπιστημιακή κοινότητα, που εισβάλλουν στα Πανεπιστήμια, τα οποία λεηλατούν προ- στρατευόμενα από το λεγόμενο «πανεπιστημιακό άσυλο». Και τα Πανεπιστήμια, στα οποία υποτίθεται καλλιεργείται το ήθος και η γνώση των νέων μας, μεταβάλλονται σε ορμητήρια κακουργηματικών πράξεων και εργαστήρια κατασκευής εγκληματικών οργάνων.
Οι συμπεριφορές αυτές, που εκτείνονται σε βάθος χρόνου δεκαετιών, δημιουργούν την εντύπωση ότι έχουμε εισέλθει στον χώρο της παραφροσύνης. Η ασυδοσία, η ανομία, η περιφρόνηση της νομιμότητας και των δικαιωμάτων του πολίτη έχουν ανατρέψει κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης και λογικής.
Η παρανομία, το κλείσιμο των δρόμων και οι καταλήψεις των δημοσίων κτηρίων χαρακτηρίζεται διαμαρτυρία.
Η αυθαίρετη δόμηση θεωρείται δικαίωμα για στέγαση.
Ανώριμοι φοιτητές αποφασίζουν για τον διορισμό καθηγητών για την τύχη των Πανεπιστημίων.
Η ρύπανση των τοίχων με αφίσες και χρώματα θεωρείται δικαίωμα έκφρασης.
Η καταστροφή των Πανεπιστημίων προστατεύεται από το λεγόμενο πανεπιστημιακό άσυλο.
Δυστυχώς στα φαινόμενα αυτά δεν λειτουργεί το λεγόμενο «λαϊκό αίσθημα», η αντίδραση δηλαδή των πολιτών, που πάντα έπαιζε τον ρόλο της ασφαλιστικής δικλείδας στις εκάστοτε παρεκτροπές και
λειτουργούσε διορθωτικά στα φαινόμενα αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Ο Εντμουντ Μπερκ, Άγγλος φιλόσοφος και πολιτικός είχε πει ότι ο μόνος τρόπος για να μεγαλουργήσει το κακό, είναι να μην κάνουν τίποτε οι καλοί. Και αυτό κάνουμε εμείς σήμερα, δηλαδή συντασσόμαστε με τη ρήση «Των οικιών ημών εμπιπραμένων ημείς άδομεν».
Τα φαινόμενα αυτά συνιστούν την παθογένεια μιας κοινωνίας, που ευρίσκεται σε βαθιά κρίση, που πέρα από την υποβάθμιση του πολιτιστικού της επιπέδου οδηγεί στην υποβάθμιση της οικονομίας, στα σημερινά αποτελέσματα.
Οι συμπεριφορές αυτές της δυσλειτουργίας της εξουσίας διαπερνούν το σώμα της κοινωνίας που εκδηλώνεται με τη διαφθορά, τη γραφειοκρατία, την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, φαινόμενα που κλιμακούμενα αποτελούν τον φαύλο κύκλο της κακοδαιμονίας της χώρας και το αποτέλεσμά τους είναι η δημοσιονομική κρίση.
Το αποτέλεσμά τους είναι η χώρα μας κάθε 15ετία σχεδόν, να ευρίσκεται ενώπιον μιας οικονομικής κρίσης και η εκάστοτε κυβέρνηση να είναι αναγκασμένη να παίρνει μέτρα θεραπείας. Έτσι, μόνιμα η οικονομία ευρίσκεται στην κλίνη της εντατικής.
Όμως, η εξουσία ασχολείται με τη θεραπεία της συμπτωματολογίας και όχι με την παθογένεια της κρίσης. Να αναλώνεται δηλαδή στην καταστολή και όχι στην πρόληψη.
Είναι βέβαια ηλίου φαεινότερο ότι είναι προτιμότερο να θεραπεύσουμε τις αιτίες αντί κάθε φορά να θεραπεύουμε το αποτέλεσμά τους. Η αποτελεσματική θεραπεία των αιτιών, δηλαδή της παθογένειας της κρίσης, θα μας απαλλάξει από τη θεραπεία των κρίσεων, διαφορετικά οι κρίσεις αυτές θα επαναλαμβάνονται στο διηνεκές.
Ενώπιον των φαινομένων αυτών, η συντεταγμένη πολιτεία πρέπει να αντιδράσει άμεσα και αποτελεσματικά.
Πρώτα – πρώτα με την εφαρμογή των νόμων, ώστε να εμπεδωθεί η έννοια της πειθαρχίας και της νομιμοφροσύνης. Με την εφαρμογή των νόμων θα εξοικονομηθούν τεράστια κονδύλια από τη φοροδιαφυγή, τη διαφθορά, την παράνομη συναλλαγή μεταξύ του πολίτη και της εξουσίας.
Η εφαρμογή των νόμων κατά της φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου, της παρακώλυσης των συγκοινωνιών που νεκρώνουν την οικονομία, της λεηλασίας της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας, θα έλυνε το πρόβλημα της οικονομίας μας.
Μέσω της παιδείας πρέπει να εμπεδωθεί στον λαό το σύστημα αξιών εκείνο, που είναι αντάξιο της ιστορίας μας, που είναι αυτό που ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες του τόπου μας.
Στη Δημόσια Διοίκηση πρέπει να πνεύσει επαναστατικός άνεμος αλλαγής, ώστε
να σαρώσει κάθε άθλιο οικοδόμημα που έχει σχέση με την αναξιοκρατία, τη χαμηλή παραγωγικότητα, την αντικοινωνική συμπεριφορά.
Για να αναστρέψουμε την κακοδαιμονία της χώρας μας, πάνω απ’ όλα, πρέπει να συντρίβει η διαφθορά και η Λερναία Ύδρα της γραφειοκρατίας. Να αναβαθμιστεί η λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Να χτυπηθεί η παραοικονομία. Να απολακτιστούν οι λαθρεπιβάτες της πολιτικής από το Κοινοβούλιο. Να κλείσουν οι κερκόπορτες του Κοινοβουλίου στους ολίγους εισβολείς της πολιτικής, που αμαυρώνουν το κύρος του.
Πρέπει να πνεύσει άνεμος επαναστατικής αλλαγής σε όλο το φάσμα της εξουσίας, να γίνουν άμεσα βαθιές τομές στο σώμα της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Να σημάνει εθνικός συναγερμός, να κινητοποιηθούν οι καθαροί και τίμιοι Έλληνες, οι υγιείς δυνάμεις της κοινωνίας.
Αυτά πρέπει να γίνουν με τη διαδικασία του επείγοντος και απαιτούν την άμεση εφαρμογή τους. Η όποια καθυστέρηση κοστίζει πολύ ακριβά στην οικονομία μας.
Όλα αυτά ασφαλώς προϋποθέτουν εθνική συνεννόηση, αλλά προ πάντων ευρεία πολιτική συναίνεση. Το λεγόμενο πολιτικό κόστος να επιμεριστεί σε όλο το φάσμα των πολιτικών παρατάξεων. Τα κόμματα, δυστυχώς, τουλάχιστον μέχρι τώρα, επιμένουν στην πρακτική της παραταξιοποίησης των θεσμών και του μηδενισμού των πολιτικών πρωτοβουλιών. Στο Κοινοβούλιο πρέπει να παύσει να λειτουργεί η λογική του άσπρου – μαύρου. Να σταματήσει να αποτελεί άρνηση για την αντιπολίτευση ό,τι θεωρείται θέση για τη συμπολίτευση και αντίστροφα.
Η πολιτική ηγεσία του τόπου μας ορίζει το μέλλον της χώρας μας, δίνει περιεχόμενο στο όνειρο του πολίτη, χαράσσει τις λεωφόρους πάνω στις οποίες θα βαδίσει η ιστορία μας και τα πεπρωμένα του έθνους μας. Η πολιτική ηγεσία έχει την πρωταρχική ευθύνη να οδηγήσει το σκάφος της πατρίδος μας στην ιστορική του πορεία, γιατί αυτή έχει τους μηχανισμούς, αυτή έχει την εξουσία, αυτή μπορεί να το πράξει.
Όμως, πέρα από την πολιτική ηγεσία, πρέπει επίσης να αντιδράσουν τα υγιή κύτταρα της κοινωνίας μας, οι έντιμοι πολίτες, οι πνευματικοί μας ταγοί, οι πολιτιστικές οργανώσεις, η καθαρή ματιά του τίμιου Έλληνα. Αυτοί που πάντοτε οδήγησαν την Ελλάδα μπροστά. Αυτοί μπορούν να το πράξουν και στην κρίσιμη αυτή στιγμή. Αυτοί μπορούν να οδηγήσουν τη χώρα μας εκεί που της ανήκει, εκεί που, όπως είπε ο Πλάτων, «στην μετ’ ευβουλίας πολιτών αριστοκρατία του πνεύματος».
Αν ακολουθήσουμε αυτές τις αρχές, η χώρα μας δεν θα έχει ανάγκη από μέτρα θεραπείας οικονομικών κρίσεων, διότι δεν θα έχει οικονομικές κρίσεις.